مشاوره

لحظه‎ای به ضرورت استفاده از آژانس های تبلیغاتی فکر کنید. به نظر شما یک آژانس تبلیغاتی چقدر می تواند برای شما در رسیدن به اهدافتان موثر باشد؟ چقدر می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند؟ شما پیش از اینکه با یک آژانس تبلیغاتی همکاری خود را شروع کنید، مدام به مسائلی از قبیل انتخاب و طراحی نام برند، بررسی بازار جدید، تأسیس شعبه‎ی جدید یا تشکیل کانالهای توزیع و فروش و … فکر می کنید. امروزه تبلیغات نیازمند ابزار و طراحی سیستم است. طراحی سیستم تبلیغاتی نیازمند بررسی و تحقیقاتی منسجم است. این اطلاعات باید در مورد خصوصیات کالا و میزان نیازمندی به آن در بازار باشد، که در واقع وظیفه اصلی یک مشاور محسوب می شود تا با تکیه بر این دانسته ها سیستمی مناسب در تبلیغات طراحی نماید و در نهایت شرکت شما تا سوددهی همراهی کند. مشاور تبلیغاتی برای طراحی یک سیستم موفق باید از ابتدای راه تا انتها در کنار کمپانی طرف قرارداد خود باشد. پیشبرد فروش یا عرضه ی خدمت و تخصیص سهم بیشتری از بازار، برای هر سازمان یا بنگاهی، در طی تاریخ تبلیغات و مرور مسیر نام های تجاری مطرح و موفق، همواره به مدد مشاوران مجرب میسّر شده است. کانون تبلیغاتی سان در قالب «مشاوره»، با بررسی مدل های کسب و کار در آن سازمان مورد نظر، راهکارهایی را که به پیشبرد فروش یا عرضه ی خدماتِ آنها می گردد طرح‎ریزی می نماید.

پژوهش کاربردی

پیشنهادات مطرح شده در جلسات مشاوره تبلیغاتی تا زمانی که مورد پژوهش کاربردی قرار نگیرد بیشتر از یک فرضیه عمل نخواهد کرد. در واقع پژوهش کاربردی مجموعه ای از تحقیقات منسجم است که در آن تمام نتایج جلسات مشاوره و تحقیقات و نتایج آن مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع پژوهش، حرکتی معقول است که هدف اصلی آن کشف وضعیت یک کالا در بازار است. پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر کمپین تبلیغاتی برای رسیدن به پیشرفت و توسعه یک برند است. از طرف دیگر، پژوهش می تواند نوعی منبع درآمد نیز محسوب شود. پژوهش باعث می شود مدیران یک کمپانی از وضعیت خود در بازار مطلع شوند و با توجه به آن در ارتقای سطح تولیدات خود بکوشند تا جایگاهی ویژه در بازار کسب نمایند.

تعیین استراتژی

تعریف استراتژی در تبلیغات آنقدرها پیچیده نیست. در واقع بحث استراتژی زمانی مطرح می شود که می خواهیم در مورد اهداف یک کمپانی سخن به میان آوریم . تعیین استراتژی تاثیری مستقیم و اثر گذار بر روی تبلیغات دارد. باید این نکته را در نظر داشت که در تولید تبلیغات، دو گام اساسی وجود دارد: گام اول آن با ایجاد سوال درباره اهداف تبلیغات یک کمپانی انجام می گیرد و در گام بعدی به توجیه شرکت در حرکت های تبلیغاتی پرداخته میشود. شرکت ها با تبلیغات برای برندهای خود در میان مخاطبان اعتماد سازی می کنند؛ و به طور کلی استراتژی این توانایی را دارد که در شناساندن نام یک برند تجاری به مشتریان تاثیراتی عمده بگذارد. استراتژی‌های کلان بازاریابی نفشی مهم در تعیین هزینه های یک شرکت ایفا می کند. برای مثال، اینکه محصول در چه مرحله‌ای از منحنی عمر کالا قرار دارد در تعیین میزان بودجه تبلیغاتی موثر است. استراتژی به طور کلی برای هر سازمانی در سه نوع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی می شود. در این بخش، کانون آگهی و تبلیغات سان به صورت جزء به جزء تمام فعالیت هایی که برای دوره ی شناسایی محصول یا برند، یادآوری محصول یا برند، و گسترش بازار محصول یا برند می بایست انجام پذیرد را به مدیر سازمان ارائه خواهد داد.

ارایه راهکار

در بحث ارائه راهکار، مدیران شرکت تبلیغاتی به بیان راهی که یک کمپانی برای جذب مشتری باید انجام دهد می پردازند. در واقع در این مرحله، توجیه مدیران شرکت ها برای تعیین راهکاری موثر در تبلیغات صورت می گیرد. این حق مسلم یک کمپانی است که بداند در راهی که برای تبلیغات پیش روی خود دارد، چه مسیری می تواند کمک بیشتری به او نماید و همچنین به این درک برسد که در تبلیغات باید به مدیران تبلیغاتی خود اعتماد نماید. در مرحله ارائه راهکار، مشتری درباره سوالاتی چون موثرترین روش های تبلیغاتی روز که می تواند به شرکت کمک کند، اینکه موثرترین روش برای تبلیغ کالاهای تازه وارد به بازار کدامند، مدیاهای مختلف باید چه ویژگی داشته باشند تا بتوانند درمعرفی یک برند موثر واقع شوند، از چه راهی می توان به افزایش فروش دست یافت، چگونه می توان اعتماد مخاطب را جذب کرد، چگونه یک شرکت می تواند در کنار رقبای بزرگ خود به جایگاهی مناسب دست یابد توجیه می شود. کانون تبلیغاتی سان توانسته است به مدد بهره مندی از تخصص استادان بازاریابی و تبلیغات، به ارائه راهکارهای سودمند و موثر بپردازد. راهکارهای ارائه شده برنامه ای است کاملاً کاربردی با جزئیات اجرایی که مواردی از قبیل اهداف تبلیغاتی، بودجه تبلیغات و فصل بندی‎های مربوطه، رسانه های مورد نیاز برای تبلیغ، پیام های مرتبط با آن و برنامه های مربوط به ارزیابی اثربخشی تبلیغات به تفصیل مشخص گردیده است.

تولیدات رسانه ای

چنانچه بخواهیم یکی از تفاوت‌های عمده میان تبلیغات در سال‌های گذشته با سال‌های اخیر را بر شماریم، باید به ظهور و گسترش رسانه‌های جدید اشاره کنیم؛ در گذشته، تبلیغات با استفاده از ابزاری محدود به شکل پیام در آمده و به نحو یک‌سویه به مخاطبین ارسال می‌شد. انبوهی از مباحث جزئی در قالب یک شعار کلّی، با استفاده از بروشورها و پوسترهایی به مخاطبین منتقل می‌شد. در دنیای مدرن امروز این گونه تبلیغ،‌ تقریباً منسوخ شده است و به دلیل گستردگی مخاطبین رسانه‌های جدید، سعی می‌شود از آنها استفاده شود. علاوه بر آن، برخی از ابزارهای جدید، تعاملی هستند، یعنی مخاطبین امروزه تنها مستمع شعارها و برنامه‌های کمپانی ها نیستند، بلکه در مباحث شرکت می‌کنند.
تولیدات رسانه ای می تواند در تکرار نام یک برند تجاری بر روی مخاطب نقشی تعیین کننده داشته باشد. حالا دیگر رسانه ها محدود به پوسترها نیست بلکه مدیاهای مختلفی هستند که می توانند به عنوان رسانه عمل کنند. به عنوان مثال کسانی که مسیر هر روزه شان یکی از اتوبان های شهر است، هر روز نام ها و برندهای تجاری را می بینند و با نام آن آشنا می شوند و حتی شعار آن ها را به ذهن می سپارند. از طرف دیگر رسانه ای مانند تلویزیون که مردم ساعات زیادی را با آن می گذرانند نیز می تواند در آشنایی افراد با نام های تجاری موثر واقع شود.کانون آگهی و تبلیغات سان با بهره مندی از تخصص صاحبان ایده در حوزه رسانه های تصویری، محیطی و مطبوعاتی، توانایی ارائه ی خدمات صفر تا صد تولید و پخش رسانه های یاد شده را در قالب تیزرهای تبلیغاتی، آگهی های مطبوعاتی و بیلبردهای تبلیغاتی و … را دارد. در یک نگاه، مجموعه‎ی این خدمات شامل تیزرهای تبلیغاتی، فیلم های مستند و آموزشی، تنظیم جدول های پخش تیزرتبلیغاتی، ارائه آگهی در روزنامه ها، ساخت برنامه های مشارکتی برای صدا و سیما، چاپ بنر و … می‎باشد.

طراحی گرافیک

امروزه تبلیغات از هنر گرافیک بهره می‌گیرد تا به اهداف خود دست یابد. گرافیک اساساً یک حرکت بصری است که از دوران کهن نیز از آن استفاده می شد. امروزه گرافیک نه تنها به عنوان یک هنر، بلکه به عنوان عامل رسانه ای عمل می‌کند. نقش گرافیک در تبلیغات چیست؟
گرافیک یکی از مهمترین عوامل تبلیغ است، از جمله در اعلان های تبلیغاتی و تجاری تلویزیون، سینما، بسته بندی کالاها، علائم راهنمایی و رانندگی، ویترین مغازه ها، تزیین خیابانی و عمومی نظیر هتل ها، فرودگاهها و مترو ها، رستوران ها و پارک ها، فروشگاه ها و اماکن مختلف ورزشی، هنری و فرهنگی، نوشته ها و تبلیغات بدنه ساختمان ها و وسایل نقلیه مثل اتوبوس ها، ترن ها و هواپیماها، بیلبردها و گرافیک در ابعاد بزرگ و نقاشی دیواری، نقشی عمده دارد. «گرافیک محیطی»، به عنوان یکی از شاخه های گرافیک، در رسیدن به اهداف مهم نقشی بسزا دارد و بخشی عمده از فعالیت های تبلیغاتی و تجاری را در بر می گیرد. مقصود از تمام طرح های گرافیکی برای محیط داخلی و خارجی ایجاد فضایی برای زندگی پرنشاط و سالم و قانع کننده است. کانون تبلیغاتی سان نیز در بخش گرافیکی از عواملی چون طراحی و اجرای هویت بصری سازمانی، طراحی نشانه، آرم، کاراکتر و مجموعه اوراق اداری، طراحی بروشور، کاتالوگ، طراحی بسته بندی و پوشش های بصری محصولات، طراحی آگهی های مطبوعاتی، طراحی پوستر، تبلیغات محیطی، طراحی آگهی مجلات و روزنامه، طراحی و صفحه آرایی کتاب و نشریات، و طراحی صفحات وب بهره می گیرد.

چــــاپ

چاپ نقشی مهم در امر تبلیغات ایفا می کند. دیگر زمان چاپ های ساده و بازاری گذشته است و یک شرکت تبلیغاتی نیازمند است که با به کارگیری ابزار روز چاپ، رأساً تولیدات تبلیغاتی خود را بر عهده گیرد. استفاده از ماشین آلات به‎روز و چاپخانه هایی که از علم تبلیغات مطلع‎اند می تواند تضمین کننده ی هدفی باشد که یک کمپانی تبلیغاتی برای تولیدات خود در نظر دارد. درست است که طراحی و گرافیک نقشی بسیار حیاتیدر این زمینه ایفا می کنند، اما باید به خاطر داشت طراحی خوب و منحصربه‎فرد تنها در صورتی دیده می شود که از چاپی خوب نیز بر خوردار باشد. با استفاده از ماشین آلات به‎روز و کارآمد و همکاری متخصصین باتجربه، شرکت کانون آگهی و تبلیغات سان توانسته است در طول سالها فعالیت نسبت به انجام سفارشات چاپی با شرایط متنوع و کاربری های گوناگون اقدام نماید. در این زمینه، خدمات ارائه شده توسط شرکت سان شامل ارائه خدمات چاپ و پس از چاپ، اُفست و دیجیتال، چاپ فضای داخلی (indoor)و چاپ فضای خارجی (outdoor)می شود.

فیلمسازی

ساخت تیزرها و فیلم های تبلیغاتی نقشی موثر در بازاریابی دارد. یک فیلم موثر تبلیغاتی می تواند به راحتی بازار یک کمپانی را جابه جا کند و آن را در سطحی بالای نگه دارد. فیلمسازی تبلیغاتی هر قدر حرفه ای تر عمل کند، در تثبیت اعتماد مخاطب نقشی به مراتب موثرتر ایفا می کند. کافی است تبلیغات تلویزیون را در ذهنتان مرور کنید. تبلیغات‎هایی هستند که شعارهایشان تکیه کلام خانواده ها می شود و به علت جذابیت بارها مخاطب را پای رسانه می نشاند. کانون تبلیغاتی سان با کادری مجرب و متخصص، فعال در زمینه تبلیغات و فیلمسازی، آماده همکاری در پروژه های مختلف فیلمسازی (تبلیغاتی، صنعتی، مستند، رپرتاژ آگهی، انیمیشن و …) می‎باشد. از خدمات سان در این زمینه می توان به ساخت تیزر (فیلم های تبلیغاتی) به صورت رئال و گرافیکی، ساخت فیلم های صنعتی ویژه کارخانه‎جات، هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید، پاساژها و …، ساخت فیلم های آموزشی ویژه سازمان ها و ادارات دولتی و غیر دولتی اشاره کرد.

عکاسی

بدون شک یکی از راه های موثر در تبلیغات، عکاسی است که می تواند در آشنا کردن ذهن مخاطب با نام یک برند تاثیرگزار باشد. به عنوان مثال، بروشوری موثرتر است که در آن از عکس هایی زیباتر و بهتر استفاده شده باشد. این نکته را هم باید بدانیم که تبلیغات در جراید زمانی مورد توجه واقع می شوند که عکس تبلیغاتی بتواند آن ها را جذّاب‎تر نماید. هدف نهایی در عکاسیِ تبلیغاتی، ایجاد رغبت در مشتری است. شاید در تعریف عکاسی صنعتی به زبان ساده باید گفت اگر عکسی به معرفی یک محصول خاص بپردازد تا بوسیله آن بتواند مخاطب را با برند یا نامی آشنا نماید، آن عکس، عکسی تبلیغاتی است. کانون تبلیغاتی سان در زمینه عکاسی نیز دارای تیمی مجرّب است که مفهوم عکاسی صنعتی را به خوبی درک کرده‎اند و برای کمک به موفّقیت یک کمپانی از مدرن ترین تجهیزات عکاسی استفاده می کنند.