کانون آگهی و تبلیغات سان در شرایط کنونی با اتکا به ارایه برنامه های دقیق و نوین تبلیغاتی ، ایده پردازی و تولید خلاقانه و باکیفیت جزء سازمان های باسابقه محسوب می شود .
حمایت از فعالان حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی، هدایت بازار آنها با معرفی ، توسعه و ترویج ، چشم انداز بلندمدت کانون آگهی و تبلیغات سان است.

همه آنچه باید درباره ما بدانید...

کارشناسان ارتباطات و بازرگانی، به طور کلی تبلیغات را نحوه ای از ارتباطات منظم و هدفمند می دانند که با استفاده از شیوه های خلاقانه و نوین می تواند مخاطبان را مجاب نماید تا برای خرید کالایی مشخص و یا خدماتی خاص، تصمیم نهایی خود را بگیرند. به طور کلی تاثیر یک تبلیغ بسیار نامحسوس است، اما همین تاثیرات نامحسوس و آرام می توانند مانند قطره آبی بر روی سنگ که بعد از مدتی تاثیر می گذارد و در آن رخنه ایجاد می نماید، یک کمپانی را به سوددهی برساند. این تغییرات کوچک و نامحسوس بعد از مدتی در یک زمان مشخص به چشم خواهند آمد. هرگاه که به تاثیرات یک تبلیغ فکر می کنیم، بدون شک به نحوه تاثیر تبلیغ بر روی یک نام تجاری می اندیشیم. این تاثیرات بعد از یک سیر منظم تبلیغ اثر گذار خواهد بود. آن چه پیش روی شماست رزومه کاری گروهی است که از سال ۱۳۸۱ تا کنون با امید به آینده ای درخشان در صنعت تبلیغات فعالیت خود را آغاز کرده اند و از نیروهای متبحری که هر کدام در مهارتی که فراگرفته اند حرفه ای محسوب می شوند, توانسته اند ایده های خود را تا به امروز به عنوان شرکتی موفق و تجاری به جهان صنعت معرفی نمایند. با هم تاریخچه فعالیت این شرکت را مرور خواهیم کرد.

سال ۱۳۸۱

این سال آغاز حرکت شرکت تبلیغاتی سان است. این شرکت در ابتدا با طراحی ایده برای شرکت ها و کمپانی ها آن ها را در امر تبلیغات یاری می رسانید. ایده پردازی قدم اول در انجام یک پروژه تبلیغاتی است. بدیهی است شاخص ترین عامل تمایز و تفاوت یک تبلیغ در تمامی رسانه ها ایده موثر است، ولی امروزه تحقیقات و تجربه ثابت کرده است که یک ایده خوب تنها لازمه یک تبلیغ خوب نیست بلکه باید به وسیله کارشناسان تبلیغات و مدیران فروش هدفمند شده و متناسب با نوع حرکت تبلیغاتی و موقعیت برند در بازار پردازش و اجرا شود تا بتواند تمامی وظایف تبلیغات را به اجرا نماید. سان با دعوت از ایده پردازان مجرّب در عرصۀ تبلیغات و نیز کارشناسان ایده پرداز کارآزموده در عرصۀ تبلیغات، این واحد را با هدف «خلاقیّت» تاسیس نموده.

سال ۱۳۸۲

امروزه تصویر و کارهای گرافیکی نه تنها تاثیر بسزایی در تبلیغات دارد بلکه در تمام کارهای ارتباطی نقش کاربردی را ایفا می کند. تصویر در تبلیغات حرف اول را می زند و تاثیر بسزایی در ارائه مطلب و خدمات به مخاطب دارد و طبیعتا گرافیک قدرت درک و مفهوم هر خبری و مطلبی را برای مخاطبین در ارتباطات و رسانه ها و علی الخصوص اینترنت نه تنها بالا برده، بلکه تاثیر موثری در جذب مخاطب دارد. می توان از تصویر و کارهای گرافیکی در زمینه تبلیغات، سیاست، اقتصاد و فرهنگ استفاده کرد و بوسیله آن آداب و رسوم، عقاید و فرهنگ کشورها را به تمامی مردم دنیا شناساند و حتی توسط آن صلح، آرامش و دموکراسی را در جهان بر پا کرد. نقش گرافیک در تبلیغات بسیار مهم و تعیین کننده است و می تواند در معرفی یک محصول تحولی عظیم ایجاد کند. هنر گرافیک از سالها پیش در جهان امروز ما شکل گرفته بود شاید بیراه نباشد اگر بگوییم جهان تبلیغات امروزه بدون گرافیک معنایی ندارد و آنچه مهم به نظر می رسد آن است که گرافیک باید خلاقانه و چشم نواز باشد تا بتواند با مخاطب خود ارتباطی درست برقرار نماید. چه کسی است که با وجود آشنایی مختصر با تبلیغات و مشاوران تبلیغاتی نداند که یک شرکت تبلیغاتی موفق نیازمند آن است که در گروه خود آتلیه گرافیکی مجرب داشته باشد؟ این اتفاق در شرکت تبلیغاتی سان در سال ۱۳۸۲ به وقوع پیوست و یکی از نقاط قوت این شرکت به شمار می رود. از جمله شرکت هایی که از آتلیه گرافیکی سان برای پیشبرد تبلیغات خود استفاده کرده اند می توان به موسسه «مهیا پروتئین»،«کمیته ملی ربوکاپ ایران»، «شرکت فرآورده های گوشتی بی فی»، «بانک ملت»، «بیمه ما»، «شوفاژکار» و… اشاره کرد.

سال ۱۳۸۳

در سالهای گذشته به ویژه با رشد کیفیت صنعت چاپ و همچنین بهتر شدن کیفیت چاپ روزنامه ها و مجلات، تبلیغات در رسانه های چاپی نیز از جایگاهی به مراتب بهتر برخوردار شده اند. در سال ۱۳۸۳ «شرکت تبلیغاتی سان» و مدیرانش تصمیم گرفتند که در کنار ارائه خدمات دیگری که ارائه می کنند، به تبلیغات چاپی نیز توجهی ویژه داشته باشند؛ در همان دوره این مدیای تبلیغاتی نقشی جدی تر در خدمات این شرکت پیدا کرد. با استفاده از ماشین آلات بروز و کارآمد و همکاری متخصصین باتجربه، شرکت کانون آگهی و تبلیغات سان توانسته است در طول سالها فعالیت نسبت به انجام سفارشات چاپی با شرایط متنوع و کاربری های گوناگون اقدام نماید .

سال ۱۳۸۴

هم افزایی دانش و توان سان در ایده پردازی، طراحی و برگزاری سمینار ها و نمایشگاه ها حرکت اصلی شرکت سان در سال ۱۳۸۴ بود. پر واضح است که برگزاری سمینارها و نمایشگاه های تخصصی نیازمند ایده، مهارت و توانایی اجرایی بالاست؛ هر شرکتی به تنهایی و بدون یک برنامه گزار قوی، توانایی برگزاری چنین برنامه هایی را نخواهد داشت. «سان» در سال ۱۳۸۴ توانست یک بازوی قوی در برگزاری نمایشگاه ها باشد. کمپانی ها و برندهایی که تصمیم به برگزاری همایش داشتند با در اختیار قرار دادن اطلاعات خود به کانون «سان» برگزاری همایش خود را به این کانون محوّل نمودند. برگزاری سمینارها و نمایشگاه ها کماکان جزو فعالیت های کانون سان است.

سال ۱۳۸۵

یکی از مهم ترین موارد در عنصر تبلیغ، تشویق و تحریک مردم برای داشتن یک کالا و یا استفاده از آن است؛ در این مورد «تصویر» نقش به سزایی ایفا می کند. عکاسی در تبلیغات نقش بسیار عمده ای را ایفا می کند. ذکر این نکته لازم است که باید از تصویر محصول در هر زمانی استفاده کرد. به کارگیری این روش برای فروش بیشتر تاییدشده به نظر می رسد. در عین حال شایان ذکر است که تصویر باید از کیفیتی خوب نیز برخوردار باشد. عکاسیِ صنعتیِ مطلوب در معرفی شخصیت کالا، خط تولید یک کارخانه و … تاثیری انکار ناپذیر دارد. از این رو شرکت «سان» با داشتن آتلیه مدرن و مجهز برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در انواع دیجیتال و تهیه اسلاید، از سال ۱۳۸۵ آماده ارائه هرگونه خدمات شد.

سال ۱۳۸۸

نکته اساسی در سیستم ارتباطی تبلیغاتی آن است که مخاطب زبان ما را به خوبی بفهمد و این به جز با ایجاد پیامی مخاطب فهم میسّر نخواهد شد. یکی از روش هایی که تبلیغات می تواند از آن استفاده کند، تکرار یک نام تبلیغاتی در میان مخاطبان است. کلمات، مثال ها و نمادهایی متداول وجود دارند که از طریق تکرار به حافظه وارد می شوند. کمپانی ها میخواهند ما به محصولات آن ها بی‎اندیشیم و درباره محصولاتشان توضیحاتی درست و گیرا به مخاطب بدهیم و این در واقع همان وظیفه ای است که بخش « تولید محتوا» در شرکت های تبلیغاتی بر عهده دارد. سادگی در گفتار و نوشتار تبلیغاتی، یک هنر است. در تولید محتوا نویسنده مدام باید به این بی‎اندیشد که مخاطب از سخنان ما چه برداشتی خواهد کرد؟ آیا برداشت او همان چیزی است که ما خواسته ایم؟ تهیه محتوا برای تبلیغات از اموری است که یک شرکت تبلیغاتی مجرب به شدت به آن نیازمند است. «سان» با بهره گیری از نیروی کارآزموده و آشنا با امر تبلیغات، بخش تولید محتوای خود را در سال ۱۳۸۸ فعال ساخت.

سال ۱۳۸۹

امروزه دغدغه دنیای تبلیغات نه تنها ایجاد ارتباط، بلکه تداوم بخشیدن به این رابطه با مخاطبان است. در فرایند تداوم رابطه، انتخاب رسانه های متناسب با مخاطبِ هدف،نقشی موثر ایفا می کند. یکی از شاخصه‌های تبلیغات موفق انجام تحقیقات بازاریابی و شناسایی دقیق مخاطبان و گروه‌های هدف است. تبلیغات بر پایه تحقیقات، زمینه را برای بهبود و تخصصی تر شدن این صنعت فراهم کرده و از عناصر کلیدی در فرآیند بازاریابی به شمار می‌رود. اما به‌راستی تا چه میزان به تحقیقات بازاریابی اهمیت می‌دهیم و آیا به درستی رسانه و مخاطبانمان را می‌شناسیم؟ لزوم‌ وجود آگهی‌ در هر رسانه‌ می‌تواند محل درآمدی‌ قابل‌ اعتنا باشد. اما همین‌ آگهی‌های‌ تجاری‌ می‌تواند نقش‌ دیگری‌ را نیز ایفا کنند؛ اطلاع‌رسانی. در کشورهای‌ پیشرفته‌ و اصطلاحا جهان اولی، بر این بخش تاکید فراوان می شود. کارشناسان‌ ارتباطات‌ معتقدند هر آگهی‌ باید قدرت‌ اطلاع‌رسانی‌ داشته‌ باشد تا بتواند بازار اقتصادی‌ را به‌ تسخیر خود درآورد. از جمله کارکردهای آگهی های مطبوعاتی آموزش، افزایش فروش یا ایجاد رقابت سالم، افزایش تولید، تعادل قیمت ها، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است. بخش فروش ممکن است بر اساس اینکه هدف آن آگاه کردن مخاطبان و یا یادآوری محصول باشد، به انحناء مختلف به جذب مشتریان بپردازد. تبلیغ کنندگان می توانند برتری یک محصول را از طریق تحقیق در بازار و پخش آگهی انجام دهند. بررسی همین نیازها در سال ۱۳۸۹ بود که بخش جذب آگهی های مطبوعاتی را به خدمات شرکت «سان» اضافه کرد.

سال ۱۳۹۰

کمپین تبلیغاتی
سان در تلاش است تا کارهای خود را به عنوان یک کمپین تبلیغاتی ارائه دهد. یعنی از ابتدای راه تولید، مشاوره، پیگیری کارها همراه یک شرکت باشد. معنای لفظی کمپین تبلیغاتی، مبارزه تبلیغاتی است. اصطلاح کمپین تبلیغاتی در لیست و رزومه ی بسیاری از کمپانی های تبلیغاتی به چشم می خورد اما اگر بخواهیم با توضیحی مختصر مشتریان را با این اصطلاح آشنا کنیم باید بگوییم نقش اصلی کمپین های تبلیغاتی ارائه مشاوره و برنامه ریزی از ابتدای شروع حرکت تبلیغاتی، ایده پردازی، تولید، و اجرا است. اما کمپین ها باید در این پروسه ی تبلیغاتی به افزایش میزان فروش محصول شرکت و همچنین ثبات فروش و عدم ریزش مشتری و نیز افزایش تعداد مشتریان کمپانی نیز توجه کند. به طور کلی هر کمپین تبلیغاتی دارای چهار مرحله اصلی برنامه ریزی، مدیریت پروژه، اجرا و ارزیابی اثربخشی است.

در توضیح برنامه ریزی باید بگوییم برنامه ریزی یک کمپین تبلیغاتی باعث می شود یک شرکت در معرفی محصول خود از راهی میان بُر و مناسب حرکت نماید. یک کمپین در این راه باید نکاتی همچون بودجه تبلیغات، وضعیت بازار، وضعیت رقبای شرکت طرف قرار داد، و همچنین اهدافی که یک شرکت در تبلیغات خود دنبال می کند را مورد توجه قرار دهد.

«سان» در ابتدا طرح پیشنهادی خود را در قالب یک پرونده که به وسیله استراتژیست های شرکت تهیه شده است به کمپانی طرف قرارداد ارائه می کند و در صورت توافق آنها، با دقت و برنامه ریزی منسجم شروع به اجرای آن می کند. این اجرا می تواند طراحی گرافیکی، فیلمسازی، تهیه مدیاهای محیطی و تلویزیونی، عکاسی صنعتی، تبلیغات مطبوعاتی، برگزاری سمینارها، تهیه پوسترها، اجرای ایده های گرافیکی در سطوح حرفه ای و یا همه ی این ها باشد. یکی از وظایف مهم یک کمپین تبلیغاتی پس از آن که اجرای طرح آغاز می شود، گرفتن بازخورد (feedback) مشتریان از آثار ارائه شده است. در واقع شرکت تبلیغاتی سان پس از اتمام پروژه، کار خود را تمام شده نمی داند و ضمن تحقیقات بر روی بازار محصول تولیدی و همچنین به کمک مشاوران شرکت، نحوه ارتباط مخاطب با تبلیغاتِ انجام شده را مورد بررسی قرار می دهد.
آنچه در تمام این راه از اهمیت فراوانی برخوردار است کاردانی مسئول و مدیر کمپین در مواجهه و حل مسائلی مانند: نظارت در پیشرفت کار به بهترین شکل ممکن، نظارت بر قیمت های یک پروژه تبلیغاتی، برنامه ریزی درست و منسجم برای یک تولید محتوایی در خور یک برند است. البته این همه ی کارهای نظارتی ما نیست؛ سان بر روی مواردی همچون عدم هماهنگی بخشهای مختلف، تصحیح خطاها، تاخیرهای زمانی، تغییرات اجباری اعضای تیم، تغییر وظایف اعضاء، تغییر ناگهانی استراتژی، تغییرات برنامه ها در رسانه ها و… نیز نظارت خواهد نمود. مسلّماً کمپین تبلیغاتی یک شرکت، الهام گرفته از برنامه کلی شرکت و خصوصا اهداف بازاریابی آن خواهد بود. برنامه ریزی درست به عنوان اولین قدم باعث میشود تا از کوتاه ترین و مناسب ترین راه به نتیجه مورد نظر دست یافت.

به گفته بسیاری از استادان فن بازاریابی برگزاری کمپین تبلیغاتی کار ساده ای به نظر نمی رسد و نیاز به مراحل مشخص و سازمان دهی شده دارد که به برخی از آنها می پردازیم.

تنظیم یک برنامه تبلیغاتی: تنظیم یک برنامه تبلیغات می تواند به رسیدن شما به اهدافتان کمک کند. شما با یک برنامه ی منسجم می توانید به نتایج زیادی درباره اهداف بازار و نیز رقبای خود برسید.

ایجاد یک برنامه کاری: پس از مرحله تنظیم بازاریابی باید به ایجاد یک برنامه کاری بپردازید. این برنامه، اطلاعات ضروری برای استفاده در پروسه ی اجرای استراتژی تبلیغاتی را برای شما فراهم می‌کند.

تعریف بودجه تبلیغاتی: در محیط رقابت، برای آن که تبلیغات موثر واقع شود، باید حجم عظیمی پول به آن اختصاص یابد. گاهی حتی بزرگ ترین شرکت ها از نظر مالی استطاعت آن را ندارند که از عهده ی این مخارج بر بیایند. برای همین این بخش نیز نیازمند یک برنامه ریزی منسجم و درست می‎باشد. تمام راهی که برای تبلیغات طی می کنیم بستگی به بودجه ی شما دارد. در وهله ی اول باید دقیقا بدانید که می‌خواهید چه مبلغی را برای این کار کنار بگذارید. به این ترتیب می‌توانید در ایجاد و ساخت تمام ابزارهای تبلیغاتی تصمیمات منطقی اتخاذ کنید.

استفاده از ابزار های مناسب در تبلیغات: از میان تمام ابزارهای تبلیغاتی موجود شما باید با توجه به منافع خود از یک یا چندتا از آنها استفاده کنید. و پس از مرور برنامه بازاریابی خود تصمیم بگیرید که با توجه به بودجه تعیین شده در حال حاضر چه چیزی برای شما بهترین وسیله به شمار می‌رود.

مزایای رقابتی

کسی که تبلیغ می کند می تواند راساً وسیله و حامل پیام را تهیه کند و از طریق تبلیغات در مدیاهای مختلف به مقصود خود دست یابد. در جهان تجارتی امروز، رقابت روز به روز سخت‌تر و فشرده‌تر می‌شود و شرکت‌ها همواره ناگزیر به تجزیه و تحلیل وضعیت رقبا و شناسایی مزایای رقابتی خود در مقایسه با آن‌ها هستند تا با اعلام این مزایا، جایگاه متمایز و برتری نزد مشتریان خود پیدا کرده و ادامه ی بقا دهند. شرکت های موفق برای ایجاد برتری رقابتیِ پایدار، هزینه هایی سنگین‎تر متقبّل می‎شوند چرا که این کار می تواند عملی قابل اعتماد تلقی شود. استراتژی رقابتی شامل اقداماتی برای جذب مشتری و حفظ بازار است. اما برای رسیدن به این هدف چه باید کرد؟ مزایای رقابتی «کانون تبلیغاتی سان» چیست؟ سان در ابتدای راه راهکارهایی را درقالب مشاوره به مشتریان خود می دهد و ابزارهای دقیق تبلیغاتی را برای محصول مورد نظر به مشتری ارائه می کند و در ابتدای کار نیز با ارائه یک قیمت تخمینی، مشتری را در جریان هزینه هایی که باید در این راه بپردازد قرار می دهد. به عنوان مثال، ممکن است مشاوران شرکت تشخیص دهند که معرفی یک کالای به خصوص در برخی از مدیاهای گران و گزاف قیمت هیچ نتیجه مطلوبی نداشته باشد و جزو هزینه های اضافه محسوب شود؛ سان در مشاوره ی اولیه، تمام این اطلاعات را در اختیار مشتری خود قرار می دهد. علاوه بر این همان طور که در بالا توضیح داده شد سان در تمام مراحل تولید یک مدیای تبلیغاتی بر روی قیمت ها و کیفیت ساخت و اجرا نظارت مستقیم دارد. بعد از اجرای تبلیغات نیز بازخورد مربوطه را در نظر می گیرد، اثر بخشی آن ها را بررسی کرده، و به فراخور نیاز، بخشی که ضعیف به نظر می رسد را تقویت نموده و نقاط قوت را حفظ می نماید تا کمپین مربوطه از ثبات کافی در بخش‎های مختلف برخوردار گردد.

مزایای تبلیغات

بازاریابی و تبلیغات را به عنوان دو بازوی اصلی افزایش فروش و توسعه ی بازار شناخته است. در این میان، شرکت هایی که در این زمینه به ارائه ی خدمات مشغولند، با بکارگیری ابزارهای بازاریابی و تبلیغات، فرصت ها و تهدیداتی را به سازمان ها، ارگان ها و بنگاه ها تحمیل می نمایند. در شرایطی که اقتصاد یک کمپانی با دشواری رو به رو می شود و نمی تواند از پس مخارج خود برآید و یا اینکه برند تولیدی در بازار به ثبات برسد و بتواند خود را به عنوان یک محصول موفق ارائه نماید، در اولین اقدام به فکر قطع تبلیغات خود می افتد. اما آیا این راهکار مناسبی برای رسیدن به شرایط بهتر مالی است؟ اگر شرکت، تبلیغات را قطع کند و تا مدتی فروش در همان سطح پیشین باقی بماند، به نظر می رسد این توقف تبلیغاتی می تواند کمکی به اقتصاد کمپانی باشد و به همین دلیل می تواند تصمیمی وسوسه انگیز برای مدیران یک شرکت به حساب بیاید. اما آیا تا پایان راه اوضاع به همین منوال پیش خواهد رفت؟ سوالی که در این مرحله پیش می آید این است که توقف تبلیغات تا چه زمانی می تواند تصمیمی درست باشد و نیز اینکه آیا قطع این تبلیغات تبعاتی را برای شرکت به همراه خواهد داشت؟ بسیاری از مدیران شرکت ها اطلاع چندانی از عواقب توقف تبلیغات خود ندارند، چرا که فکر می کنند آن ها مشتریان ثابت خود را به دست آورده اند و از طرف دیگر می توانند با توقف تبلیغات به کاهش هزینه های خود کمک نمایند. آنچه از نظر این مدیران پنهان مانده، این است که توقف تبلیغات مانند بیماری های مزمن بسیار آرام نتایج خود را بروز خواهد داد. توقف تبلیغات باعث می شود آرام آرام مشتریان برند مورد نظر را فراموش کرده و به سمت کالاهایی بروند که هر روز در سطح شهر با تبلیغات آن ها مواجه خواهند بود، چرا که تبلیغات این باور را به مشتری می دهد که او می تواند با یک برند جدید، یک اتفاق جدید را تجربه نماید و چه بسا در این راه متوجه شود برند تازه ای که با آن آشنا شده از کیفیتی مطلوب برخوردار است و همین باعث شود کم کم برندهای پیشین را از خاطر ببرد. اینجاست که شرکتِ شکست خورده تصمیم می گیرد با از سر گیریِ تبلیغات، بار دیگر خود را در میان مشتریان خود به نمایش بگذارد که البته گاهی برای جبران این ضربه ی مهلک بسیار دیر است و ممکن است برای پیدا کردن جایگاه دوباره شرکت به چندین برابر سرمایه خود هزینه نماید.

«سخنی با شما» یا «مزایای داشتن مشاوره»

حرکت در مسیر تبلیغات ساده نیست. اگر آگاه به پیچ و خم های راه نباشیم محکومیم که سقوطی سنگین را متحمل شویم. در واقع مشاوره در تبلیغات نشان دهنده راهی است که یک برند باید برای رسیدن به بازار هدف طی نماید. تبلیغات یکی از راه های ارتباطیِ مهم با مشتری است. بیراه نیست اگر بگوییم موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از شرکت ها به تبلیغات صحیح و برنامه ریزی شده آن ها بستگی دارد و داشتن مشاور، موفقیت یا عدم موفقیت شما را در یک پروتکل را رقم خواهد زد . به زبان ساده، تبلیغ راهی است برای رساندن پیام های یک شرکت و کمپانی به مشتریان خود. اما سوال اصلی این است که تبلیغات باید طی کننده چه مسیری باشد تا بتواند به گونه‎ای موثر برای ارتباط با مشتری عمل کند؟ برای اینکه تبلیغ از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشد لازم است که فعالیتهای تبلیغاتی بر اساس یک برنامه تبلیغاتی مناسب انجام پذیرد. برنامه تبلیغات به ما کمک می‌کند تا با پیمودن مسیری درست به نتیجه‎ای قابل قبول دست یابیم. مدیران یک شرکت نیازمند آن هستند که درکی مناسب از مقوله بازاریابی و تبلیغات داشته باشند و نیز بدانند تبلیغات اساساً یک سرمایه گذاری برای شرکت آن ها محسوب می شود و حرکت در این مسیر به جز با داشتن یک مشاور امکان پذیر نیست.