۹راه کم‌هزینه تبلیغ، ویژه‌ی بنگاه‌های کوچک

۹راه کم‌هزینه تبلیغ، ویژه‌ی بنگاه‌های کوچک

ارسال شده در: پژوهش | ۰

فاطمه آقچه لو
۱- یک جمله در مورد خود بنویسید. یکی از نیازهای اصلی هر سازمان پکیج اداری و کارت ویزیت مدیران است؛ آیا تا به‌حال فکر کرده‌اید که می‌توانید اسلوگان خود را نیز در بالای سربرگ اداری، به وسیله‌ی ورد و بدون نیاز به چاپ مجدد، درج نمایید؟
۲- مرز‌های ناشناخته‌ی ارتباطی خود را فتح نمایید. اگر تا کنون برای ترویج خود از تبلیغ در رسانه‌های عمومی استفاده می‌کردید و بیشتر با کانون‌های تبلیغاتی که به تولید این امور می‌پردازند ارتباط داشتید؛ سعی کنید دایره‌ی ارتباطی خود را وسیع‌تر کرده و این‌دفعه دست‌اندرکاران روزنامه‌های الکترونیکی یا سایت‌های خبری معتبر را هدف‌گذاری کنید. برای انتخاب رسانه‌ی جدید، با تولید یک محتوای تبلیغی بسیار کارا و تاثیرگذار، برای تبلیغ فرصت بیشتری به خود بدهید.
۳- عوامل مروّج را شناسایی و آنها را تغذیه اطلاعاتی کنید. علاوه بر اینکه برای سایت‌ها و روزنامه‌های الکترونیکی آگهی تولید می‌کنید، اخبار و شرح وقایع قابل چاپ و جذاب را برای مراکز خبری ارسال نمایید. اگر تا کنون نیازی به تولید محتوای ترویجی و تبلیغی نداشتید، اکنون لازم است که کارمندان خود را بر این موضوع متمرکز کنید.
۴- به ترویج شفاهی بیاندیشید. فکر می‌کنید تجارت شما برای اطرافیان شما چه منفعتی خواهد داشت؟ در شرایطی که همواره امکان مراجعه‌ی مشتریان بزرگ با سود کلان وجود ندارد، لازم است به مشتریانی خرد بیاندیشید، شاید که در آینده آنها تبدیل به مشتریان دایمی شما شوند، شاید هم نه! در هر حال صحبت کردن با اطرافیان می‌تواند دریچه‌ی ورود یک مشتری تازه‌ به تجارت شما باشد. پس همیشه برای گفتن حرف‌های طبقه‌بندی شده آماده باشید و آنها را با محصول یا خدمت جدید قابل عرضه‌ی خود به‌روز نمایید. به‌خاطر داشته باشید که از مخاطبان کارت ویزیت یا شماره تماسی جهت پیگیری دریافت کنید.
۵- پیام‌های پستی طراحی کنید. شاید تا کنون تنها استفاده‌ای که از تبلیغات ایمیلی به عنوان یکی از رسانه‌های اجتماعی شده، ارسال پیام برای معرفی محصولات و خرید آنها بوده، در حالی که می‌توانید در کنار تهیه لیستی از محصولات خود با ارایه‌ی قیمت و ایجاد صفحه‌ی خرید؛ به محتوایی بیاندیشید که مصرف‌کنندگان جدیدی را با شما آشنا کند.
۶- یار ترویجی پیدا کنید. اگر لیست شرکت‌ها یا سازمان‌های همکار با سازمان خود را مرور نمایید، نمونه‌های بسیاری را که در راستای تجارت شما فعالیت می‌کنند، مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید با شرکت‌هایی که مراوده‌ی کاری یا همکاری مشترک دارید پیشنهاد رفاقت ترویجی دهید. به این‌گونه اگر شما بروشور سازمان خود را برای جای دیگری ارسال نمایید، کارت ویزیت یار ترویجی خود را نیز در بسته‌ی ارسالی قرار هید. یعنی اگر تجارت شما در حوزه‌ی صنعت چاپ است، شما می‌توانید برای مشتریان خود کارت ویزیت یک شرکت تبلیغاتی که با شما مراوده‌ی کاری دارد را ارایه نمایید. البته شرکت تبلیغاتی نیز باید مروج شما باشد.
۷- سعی کنید در رسانه‌های اجتماعی حضور پر رنگ داشته باشید و حضور خود را به رسانه‌های عمومی نیز گسترش دهید. با یک مثال ساده می‌شود این مسأله را روشن‌ کرد: اگر سازمان شما با چند خبر یا گزارش در رسانه‌های اجتماعی مطرح شود، اقبال حضور در یکی از برنامه‌های رادیویی و پاسخ به سوالاتی که عموم مردم در حوزه‌ی تجارتتان را خواهید داشت. با اینکه حضور شما در یک گفتگوی رادیویی جنبه‌ی تبلیغی ندارد، اما نام شما به عنوان یکی از فعالان یک تجارت خاص موردنظر شنوندگان قرار خواهد گرفت.
۸- یک سمینار یا جلسه ی معرفی رایگان ترتیب دهید این حرکت را میتوانید با یاران ترویجی خود نیز شکل دهید. برگزار کردن سمینار اطلاع رسانی با هدف آموزش به مصرف کننده و ارایه ی ایده های نوین به آنها از حرکت های مورد استقبال بیشتر مصرف کنندگان است. اگر شما سمینار را در محل کار خود برگزار کرده و ایده های ترویجی خاص و مورد توجه را نیز برای مکان برگزاری درنظر بگیرید که خیلی بهتر خواهد بود. در ضمن دادن تخفیف یا هدایای رایگان به خریداران میتواند از دیگران فعالیتهای ترویجی شما باشد. (برای اینکار حتماً برنامه ی فروش مستقیم خود را به دقت طراحی نمایید.)
۹- از هدیه‌های کم بها اما جذاب استفاده نمایید. تا به حال کارت پستال، بلوز یا کلاه تبلیغاتی دریافت کرده‌اید؟ اکثر مخاطبانی که هدایای تبلیغاتی دریافت کرده‌اند ابراز می‌دارند که به دلیل علامت‌های تبلیغی به ندرت از این وسایل استفاده می‌نماید. پس مطابق سلیقه‌ی مصرف‌کنندگان از ایده‌های تبلیغاتی به‌جز آرم استفاده کنید و این وسایل کم‌بها را به ابزار ترویجی قوی تبدیل سازید.

ارسال پاسخ